KFC De Kempen A - FC Berlaar Heikant 4-0

FC De Kempen heeft zijn misstap van vorig weekend tegen Vosselaar met verve rechtgezet. Mits een overwinning zou geel-blauw over de bezoekers uit Berlaar-Heikant springen, om zo beslag te leggen op de derde plaats. Aan de ruime 4-0 viel na 90' dan ook niets af te dingen.
De Kempen drukte van meet af aan zijn stempel op het wedstrijdgebeuren, al bleven de kansen in het eerste kwartier schaars. De kopbal van thuisverdediger Govers was iets te hoog gemikt, en aan de overkant was Verbist paraat bij een lage knal van bezoeker Verschoren. De bezoekers dwongen wel tal van hoekschoppen af, maar het gevaar bleef achterwege. In de 18' glipte Dierckx doorheen de buitenspel en plaatste zijn schot buiten bereik van keeper Truyts. Via de verste paal kwam de bal ietwat gelukkig in de handen van de bezoekende doelman. In de 38' bracht Maes van op rechts de bal keurig voor doel, en dit keer mikte Dierckx met zijn schot over. De kansen voor De Kempen volgden mekaar snel op, en wanneer Gielis keurig Swaans in stelling bracht, hield Truyts andermaal zijn netten ongeschonden. Snel daarna drong van aan de flank Trommelen naar binnen, die met een grondscherende poging keeper Truyts op zijn weg vond. In de slotfase van de eerste helft werd Gielis in stelling gebracht, en met een sublieme redding in corner voorkwam Truyts weer eens de 1-0. Met een 0-0 ging men de rust in, al had De Kempen 4 tot 5 scoringskansen bij mekaar gevoetbald.

In het vierde kwartier bleef De Kempen offensief de betere ploeg, meer keeper Truyts werd niet echt in de problemen gebracht. In de 70' bracht Dierckx op vrije trap het leer voor doel, Trommelen kopte terug naar binnen en Goethaert stond goed geplaatst om de 1-0 binnen te schieten. Amper twee minuten later mocht de thuisploeg al weer juichen. Na een sublieme actie en doorsteekpass van Kocak, ging Dierckx op snelheid richting doel en met een krachtig schot buiten bereik van Truyts was de 2-0 een feit. De Kempen bleef op zijn elan doorgaan, en Maes bracht van op de rechterflank de bal gevaarlijk voor doel waar evenwel niemand thuis gaf om af te ronden. Bij een snelle counter via Demba en Maes schoot Dierckx naast. Ook Maes waagde even later zijn kans en stuitte in de korte hoek aan de tweede paal op Truyts die zijn kooi goed verkleinde. Het slotoffensief van de bezoekers kwam er nooit. Meer zelfs, Berlaar-Heikant moest de kelk tot op de bodem ledigen. Wanneer Gielis met zijn linker listig en snoeihard op doel schoot, belandde de bal tegen de verste paal. Demba stond goed gepositioneerd om de rebound van dichtbij binnen te schieten. Nadat Dierckx kort voor tijd de bal keurig terug naar binnen legde, tekende Moorkens voor de kers op de taart en poeierde krachtig de 4-0 tegen de netten.
Met nog één match te gaan naar Branst-Mariekerke, staat De Kempen op een derde plaats die normaal garant is voor een eindrondeticket.

FC De Kempen: Verbist, Vanhoof, Kocak, Govers, Gielis (89' Mertens), Demba, Dierckx, Maes (Van Hoof), Goethaert, Swaans (68' Moorkens), Trommelen

Doelpunten: 69' Goethaert 1-0, 71' Dierckx 2-0, 86' Demba 3-0, 89' Moorkens 4-0
Gele kaarten: geen